ТЕРМІНОВЕ ЗВЕРНЕННЯ ПАТ «ДОНЕЦЬКОБЛГАЗ»

щодо критичної ситуації та загрози виникнення техногенної катастрофи в Донецькій області

06 березня 2021 року технічні працівники ПАТ «Донецькоблгаз» на виконання листа НАК «Нафтогаз України» та положень чинного законодавства України здійснювали роботи по обмеженню газопостачання на об’єкти ОКП «Донецьктеплокомуненерго».

На працівників ПАТ «Донецькоблгаз» здійснювалися систематичні напади так званими «представниками громадськості», проведенню робіт перешкоджали посадові особи органів місцевого самоврядування та працівників поліції. Внаслідок таких дій були нанесені тілесні ушкодження технічним працівникам ПАТ «Донецькоблгаз» та майну підприємства.

Кричущим є той факт, що всі вказані дії відбувалися за участю працівників поліції, які повністю самоусунулися від функції підтримання правопорядку та закону на території Донецької області. На даний час, всі технічні працівники ПАТ «Донецькоблгаз» викликаються до органів поліції на допити, працівники органів поліції Донецької області намагаються проникнути на території службових приміщень ПАТ «Донецькоблгаз» не маючи жодної правової підстави.

В нічний час під керівництвом губернатора Донецької області Кириленко Павла, в порушення положень Правил постачання природного газу, Кодексу газорозподільних систем (далі Кодекс ГРМ) та технічних регламентів, відбувається несанкціоноване втручання в газове обладнання невстановленими особами.

В черговий раз наголошуємо, що за приписами законодавства (п.п.3 гл.5 р.VI,  п.1 гл.7 р. VІ, підпункт 6 п. 1 гл. 7 р. VI Кодекса ГРМ, Правил постачання природного газу), з огляду на письмове «повідомлення» від НАК «Нафтогаз України» від 26.02.2021 року, НАК «Нафтогаз України» на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 867 від 19.10.2018 року через борги ОКП «Донецьктеплокомуненерго» втратило статус постачальника ПСО природного газу для своїх об'єктів. Тому з 1 березня 2021 року ОКП «Донецьктеплокомуненерго», з огляду на вищенаведені приписи законодавства, споживає природний газ не санкціоновано і зобов'язане було самостійно звернутися до ПАТ «Донецькоблгаз» з повідомленням про їх відключення, чого навмисно не зробило. 

Оскільки з 1 березня 2021 року ОКП «Донецьктеплокомуненерго» не має постачальника природного газу, і такий постачальник в Реєстрі відсутній, тому споживання газу є несанкціонованим, а у ПАТ «Донецькоблгаз» (як оператора ГРМ), в силу прямої вказівки НАК «Нафтогаз України» та положень Кодексу ГРМ виник обов’язок на припинення газопостачання на об'єкти ОКП «Донецьктеплокомуненерго».

Жодні «меморандуми», в яких крім того ПАТ «Донецькоблгаз» не є стороною договору, не мають юридичної сили і їх укладення і виконання законодавством не передбачено.

Звертаємо увагу, що жодні усні чи письмові доручення «відновити» газопостачання є незаконними, оскільки прямо суперечать наведеним положенням законодавства, якого мають дотримуватись всі громадяни України.

Законодавство допускає відновлення газопостачання лише за наявності в Реєстрі постачальника природного газу, якого у ОКП «Донецьктеплокомуненерго» на сьогодні немає. Більше того, весь несанкціоноване спожитий ОКП «Донецьктеплокомуненерго» природний газ згідно приписів Кодексу ГРМ відноситься в якості збитків (небалансу) на ПАТ «Донецькоблгаз», яке вимушено буде компенсувати вартість цього газу власними коштами Оператору ГТС, а це може становити від 150 до 300 млн. грн. щомісячно в залежності від погодних умов.

Всі дії та заяви губернатора і мерів міст по відновленню до газопостачання об'єктів ОКП «Донецьктеплокомуненерго» фактично є самоуправством і втручанням в господарську діяльність, що переслідується Кримінальним кодексом України.

Заборгованість перед НАК «Нафтогаз України» має погашатися боржником - тобто ОКП «Донецьктеплокомуненерго» або місцевими органами влади, а не перекладатись в незаконний спосіб на ПАТ «Донецькоблгаз», як це в попередні роки неодноразово робилось з боку ОКП «Донецьктеплокомуненерго» та НАК «Нафтогаз України».

Роботи з газовим обладнанням по відновленню/припинення газопостачання повинні відбуватися за участю представників відповідного Оператора ГРМ (облгазу) для забезпечення безпеки та недопущення виникнення аварійних ситуацій.

Вказані вище дії ПАТ «Донецькоблгаз» розцінює як:

1. Свідоме усунення Оператора ГРМ від будь-якої діяльності на території Донецької області;

2. Здійснення робіт без наявності відповідної ліцензії та/або дозвільних документів;

3. Вчинення злочину передбаченого статтею 206 Кримінального кодексу України (Протидія законній господарській діяльності);

4. Намагання перекласти борги, які виникли в комунального підприємства внаслідок недолугого керівництва на приватну компанію.

З огляду на викладене вище, ПАТ «Донецькоблгаз» вбачає, що губернатор особисто несе відповідальність за всі аварійні ситуації, які потенційно можуть виникнути внаслідок його незаконних та злочинних дій та наказів.

ПАТ «Донецькоблгаз» вчергове наголошує, що ситуація з припиненням газопостачання ОКП «Донецьктеплокомуненерго» виникла внаслідок наявності заборгованості ОКП «Донецьктеплокомуненерго» перед НАК «Нафтогаз України», а єдиним можливим варіантом вирішення цієї ситуації є погашення ОКП «Донецьктеплокомуненерго» заборгованості перед НАК «Нафтогаз України».

ПАТ «Донецькоблгаз» ставить одні й ті ж питання всім зацікавленим сторонам:

- Якщо НАК «Нафтогаз України» внаслідок боргів ОКП «Донецьктеплокомуненерго» офіційно відмовився від постачання природного газу – хто є постачальником і чому протягом опалювального сезону та на даний критичний час ОКП «Донецьктеплокомуненерго» не погасило заборгованість?

- Чи передбачений обов’язок ПАТ «Донецькоблгаз» постачати природний газ на ОКП «Донецьктеплокомуненерго» за відсутності відповідного ресурсу у ПАТ «Донецькоблгаз»?

Нажаль ці питання залишаються без відповіді як з боку губернатора так і з боку інших органів державної влади.

Намагання пана Губернатора «заполітизувати» процес та заяви про те, що ПАТ «Донецькоблгаз» є «резервним постачальником» в черговий раз свідчать про незнання з його боку основ законодавства про газовий ринок, з огляду на той факт, що чинне законодавства не містить понять «резервний»/«запасний» постачальник природного газу, а тому ПАТ «Донецькоблгаз» не може бути таким постачальником. ОКП «Донецьктеплокомуненерго» зобов’язано або погасити свою заборгованість перед НАК «Нафтогаз України» або придбати природній газ у будь-якого іншого постачальника, чого не відбувається, а з боку губернатора здійснюються протиправні дії та він вводить суспільство та державні інституції в оману.

Вперше в історії існування ПАТ «Донецькоблгаз» стикається із тим, що представники державної влади замість виконання своїх посадових обов’язків – саме губернатор зобов’язаний був забезпечити погашення заборгованості ОКП «Донецьктеплокомуненерго» (як підприємства органом управління якого є Донецька ВЦА) перед НАК «Нафтогаз України», вдаються до дій по примушенню ПАТ «Донецькоблгаз» в порушення закону здійснювати ті чи інші дії.

ПАТ «Донецькоблгаз», так само як й Президент України та Прем'єр-міністр України, не має жодного відношення до розрахунків комунального підприємства ОКП «Донецьктеплокомуненерго» з НАК «Нафтогаз України». Саме Донецька обласна державна адміністрація як орган місцевого самоврядування і власник комунального підприємства ОКП «Донецьктеплокомуненерго» має вирішити питання погашення заборгованості перед НАК «Нафтогаз України» за природний газ, використаний для виробництва теплової енергії, за яку жителі Донеччини сумлінно сплачують цьому комунальному підприємству.